Door mijn stabiele uitstraling en kalme manier van reageren breng ik snel rust in een team. Daarbij ben ik doorgaans opgewekt en ontspannen, wat mijn omgeving merkt doordat ik vaak zingend door de school ga. Tegenslagen brengen mij niet snel van mijn stuk.

Ik vind het belangrijk dat mijn omgeving ziet en weet waar ik in mijn werk mee bezig ben, daarom is transparantie voor mij een grote kernwaarde.

Ik werk doorgaans even gemakkelijk samen als alleen. In mijn contacten wissel ik zakelijkheid in contacten af met persoonlijke aandacht. Hoewel ik niet op de voorgrond treedt, neem ik wel de leiding in situaties die daar aanleiding voor geven. Ik spreek mensen aan op hun gedrag als dat nodig is.

Met oog voor nieuwe dingen, behoud ik ook graag wat zich heeft bewezen. Evidence based is hierbij een sleutelbegrip. Realistische en haalbare doelen vind ik van waarde.

Na vele jaren als adviseur op scholen werkzaam te zijn geweest, wilde ik graag terug naar de praktijk en toepassen wat ik anderen had geadviseerd. Dat is dan ook de reden dat ik voor de baan als interim-directeur bij WVS Onderwijs heb gekozen en nog steeds met veel enthousiasme dit werk doe. Het kind ligt mij na aan het hart; in bijzonder het kind met speciale onderwijsbehoeften. Door mijn werk wil ik graag leerkrachten beter laten worden in management en ondersteuning van kinderen.

Een kritische houding op jezelf is belangrijk. Reflecteren is daarbij een belangrijke attitude. Dit houdt een mens scherp. Op deze manier wil ik graag een school sterker achterlaten dan ik hem aantrof.

Op deze manier draag ook ik de missie van WVS Onderwijs uit:
‘Gewoon zorgen dat het beter werkt’.